woensdag 3 september 2008

Gepiept

Mijn collega's hebben mijn blog ontdekt. Behalve (blijkbaar) overenthousiast waren de dames ook wel erg argwanend tegenover mijn foto's. Ze weten dat ik photoshop gebruik en ze denken dat ik dan vanalles wegphotoshop, of gortige collages maak, situaties die nooit gebeurd zijn en zo. Ik heb hen gezegd dat ik vooral met licht, verzadiging, contrast speel en dat het niet mijn betrachting is de werkelijkheid te verdraaien. Nu toch, op hun vraag: hieronder het origineel en de eindfoto. Of ze nu zoveel beter is, weet ik niet, maar ik hou wel van die warmere tint...

Toen ik vanochtend op het werk aankwam, maakt ik een foto van onze gang. Elke, mijn collega, zag dat ik foto's maakte en kwam voorzichtig piepen vanachter het muurtje...

6 opmerkingen:

Carola Rummens zei

Ik hoop dat je het niet erg vindt maar ik vind het origineel op het eerste gezicht leuker. Ik vind hem spannender, niet alles is direct duidelijk. Grappig dat bijna alles monochroom een kleur heeft behalve de buitenwereld die is in kleur. Het geeft het gevoel dat het daar leuker is dan binnen. Ja ik leg mijn gevoel maar even uit, jij kan het naturlijk heel anders aanvoelen.

ysabel zei

@caro: ik denk dat je gelijk hebt, Caro. Ik heb ook getwijfeld of ik zo scherp zou cadreren. Je hebt gelijk dat het spannender is. Je ziet collega elke op foto 1 nauwelijks, he. Dat is verrassender... Merci voor je opmerking. Zo heb ik het graag.

Anoniem zei

Ik ga dan weer resoluut voor foto 2. Het speelse ritme van de stoeltjes, de strakke kadrage, mij spreekt het ernorm aan.

Ook de warme toning komt echt tot zijn recht in dit beeld.

Anoniem zei

Dan ga ik toch héél graag voor nummer 2 hoor... Ook de warmere kleuren spreken mij veel meer aan...

Anoniem zei

Maar Caro heeft wel gelijk, daarbuiten is het veel leuker!

ysabel zei

@ ake en jens: ik vind het wel leuk om te horen dat de meningen verschillen. En ook het waarom. Ik leer er van bij...