vrijdag 8 augustus 2008

Licht, kleur ende verzadiging...

Ik probeer vanalles te doen met de bewerking van foto's. Ik vind het alleen zo moeilijk om daarbij keuzes te maken. Ik bewaar telkens heel wat versies van foto's. Zwart wit, warmere kleuren, koelere kleuren. Ik weet meestal nog niet wat het best bij een foto past. Wat maakt een foto beter of slechter? Ik heb in het park gisteren een aantal foto's gemaakt van de kindjes en ik ben er nadien mee gaan spelen. Naast elkaar zijn de verschillen soms erg groot...

3 opmerkingen:

Dikkie zei

Schattige kindjes! :-) Die tweede foto vind ik persoonlijk het mooiste. Daar zit een leuke sfeer in...

Anoniem zei

De derde heeft een hoog retro gehalte. Kleuren en contrasten zijn enorm subjectief. Bekijk de foto's op twee niet gekalibreerde schermen en het verschil zal al enorm zijn. Eigen gevoel en smaak volgen is de boodschap .. Ook interessant om in raw te werken.

boskabout zei

Die voorlaatste vind ik het coolste bewerkt. "Effecten" zijn altijd tof om mee te spelen, en soms is het spelen toffer dan het eindresultaat. :-)