dinsdag 7 oktober 2008

Teambuilding

Vandaag hadden we op 't werk een 'zomerdag'. Dat is de andere term voor teambuilding bij ons op het werk. Aangezien ik in de sociale sector werk betekent dat vooral: low budget zelf iets ineen flansen. We zijn geen bedrijf dat tweeduizend euro aan een georganiseerde dag kan geven... Bij ons bestaat er dus zoiets als een 'feestcomité'. Daar zit ik in. Ik ben erin gesukkeld omdat ik ooit - in een groot moment van zwakzinnigheid - gedacht heb dat het wel leuk kon zijn en toch voor variatie in mijn job kon zorgen. Dat het bovenop mijn job ging komen, dat had ik toen niet zo bedacht. Dit is nu mijn derde jaar in het feestcomité, en ik ben er zes jaar ouder van geworden.

De laatste weken stevig gestresst: wat te doen, iets leuks voor het ganse team, niet hetzelfde als vorig jaar, zonder geld uit te geven? En gingen we het allemaal op tijd georganiseerd krijgen?!

Het uiteindelijke basisidee voor de dag (naast nog een heleboel andere activiteitjes): 11 man, 6 schildersdoeken, 6 kleuren, 1 tekening die doorloopt over de 6 doeken en (ongeveer) per 2 een doek schilderen, los van elkaar.

De overlappende tekening werd een olifant met jong. En toen ging ieder koppel aan de slag met zijn doekje. Iedereen was vrij om met zijn doek te doen wat ze wilden (met drie kleuren), los van de anderen. Ze moesten ieder schilderijtje nog op zich aantrekkelijk proberen maken, zonder het geheel uit het oog te verliezen: de lijnen moesten doorlopen over alle doeken. Ziehier het resultaat!

3 opmerkingen:

stijndc zei

Ik vind het eindresultaat wel zeer knap eigenlijk. Die verschillende kleuren maar toch één geheel..
Leuk idee voor 'n dagje te vullen. Hopelijk krijgt het kunstwerk een mooi plaatsje op het werk?

Anoniem zei

Vind het ook een mooi stukje kunst! Bedankt voor 't ideetje! Ik ga 't zeker proberen onthouden. :-)

Anoniem zei

Ik vind het heel geslaagd! Wat een leuk idee.