dinsdag 23 december 2008

Hoefgetrappel

Ik woon nu op hét Zuid. Daar is het Museum voor Schone Kunsten. Ik vind het een geweldig gebouw, maar het zijn vooral de paardjes die mij altijd het meest bevallen.
Vroeger hingen er aan de vlaggenmasten ook echt touwen (ik weet niet of dat nu nog zo is), en als het waaide dan klapperden de touwen tegen de vlaggenmasten. Ik heb ooit een lief gehad en die dacht in zijn kindertijd dat dat geluid het getrappel was van de paardjes die bovenop het museum stonden. Ik heb dat altijd een erg poëtische gedachte gevonden en als ik dat geluid nu hoor, dan is dat voor mij het hoefgetrappel van de paardjes. Wat anders?

Ze hadden het vandaag in een speciaal geel licht gehuld. Ik weet niet voor welke reden. Ik had mijn (nieuwe) statief natuurlijk niet bij...

Het kleurverschil onstond doordat ik met mijn witbalans heb zitten spelen. Dat geeft speciale effecten. Bij de bovenste foto stond de witbalans op neonlicht...

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Knap hoor. Zeker die bovenste foto. Geniaal.

Anoniem zei

En dat in mijn voortuin :) Het museum sluit voor 2 jaar voor renovatie. Dus nog snel zijn als je het wilt bezoeken!

Anoniem zei

Je laatste berichtjes op je blog dwingen mij te zeggen dat je dringend eens op tijd in je bedje zou moeten kruipen ;-)

Anoniem zei

erg feeëriek die verlichting, past goed bij de tijd van 't jaar... prettige kerstdagen!