zondag 22 februari 2009

Overstap naar Wordpress

Na heel wat beraad, getwijfel en ernstige overpeinzingen is het besluit gevallen: ik stap over naar Wordpress. Van de dag dat ik op blogger zit heb ik me geërgerd aan het feit dat de foto's zo klein weergegeven worden. Ik besef dat er oplossingen zijn, maar het lukt me niet om ze toe te passen. De html-codes van mijn template herschrijven is toch iets te hoog gegrepen voor mij. In mijn luttele pogingen lukte het me wel om mijn tekst breed te krijgen, maar dan verplaatste mijn zijkolom zich plots belachelijk naar beneden en de foto's bleven even klein.

Ik heb dan enkele weken geleden ook een accountje op wordpress geopend om wat aan prospectie te doen en wordpress eens te testen. Ik merkte dat er enkele nadelen zijn (zo heb ik in mijn voorkeurstemplate geen blogroll in de zijkant, want anders overlapt die mijn foto's en dat staat amateuristisch.), maar het heeft toch vooral veel voordelen.

Alerte bezoekers zullen misschien gemerkt hebben dat er op wordpress een blogje ontstond waar alleen wat foto's op verschenen. Maar het wordt al snel wat onnozel als je er verschillende blogs op na gaat houden. De inspanningen zijn de resultaten niet waard.
Er moest dus een 'knoophakking' komen. Ik verhuis.

Ik schreef hier 135 berichten op zeven maanden en leerde veel bij van jullie commentaren en de ervaringen. Ik zal dit vanzelfsprekend verderzetten bij wordpress. Ik hoop natuurlijk dat de enkelingen die mij tussen hun favorieten of bij hun blogroll hadden staan, deze adreswijziging zullen doorvoeren. Een tienduizend mensen kwamen sinds juni 2008 naar deze blog en ik vond het een fijn publiek. Ik zou het niet willen verliezen. Hopelijk verhuizen jullie dus met mij mee. Naar www.ysabje.wordpress.com... Zij die dat niet doen: ik zal jullie missen...

9 opmerkingen:

Zamel zei

ik wil je foto's niet missen, dus ik ga mee :D

Anoniem zei

Ik ga ook mee hoor.. Welkom bij Wordpress trouwens ;)

Anoniem zei

Ik was je al gevolgd maar vond het wat jammer dat er op je wordpress-blog geen tekst stond.
Ik veronderstel dat daar nu verandering in komt.
In ieder geval een goeie zaak dat je definitief verhuisd.
We zijn nu ook van die vervelende woordverificatie af.

LAMP (hobbyfotograaf) zei

ik denk er ook in die richting... benieuwd naar uw ervaringen Ysabel

mvg
lamp

Anoniem zei

ik ga ook mee!

mama

Anoniem zei

Beste Ysabel,

Mijn naam is Marie Lemaître en ik ben laatstejaarsstudent communicatiewetenschappen aan de Universiteit Gent. Mijn thesis handelt over blogs en het gedrag van bloggers en bloglezers.

Om dit te onderzoeken zou ik graag om uw medewerking vragen.
De groep respondenten is beperkt en ik heb dus ook uw antwoorden heel hard nodig om in mijn onderzoek te slagen.

Voor dit onderzoek zal ik twee surveys afnemen. Indien u wenst mee te werken gelieve uw emailadres aan het begin van de eerste survey achter te laten, zodat ik u gemakkelijk kan bereiken voor de tweede survey. Als u uw medewerking wenst te verlenen gelieve dan de vragen zo eerlijk mogelijk te beantwoorden.

De eerste survey vindt u hier:
http://www.thesistools.com/?qid=70498&ln=ned
Deze survey wordt afgesloten op dinsdag 10 maart, 20u00. Ik besef dat dit wel heel kortbij is, dat komt door omstandigheden. Ik hoop dat dit geen drempel zal zijn voor u om mee te werken,

Het invullen van de vragenlijst zou een kleine vijftien minuten in beslag nemen. Uw gegevens worden volledig anoniem verwerkt.

Uw antwoorden worden ten zeerste op prijs gesteld.

Alvast heel erg bedankt voor uw deelname aan dit onderzoek.

Vriendelijke groetjes

Marie Lemaître

Anoniem zei

Zeer goede beslissing om over te stappen. Heb ik ook gedaan begin februari. Je laat inderdaad wel een aantal bloggers achter maar goed die komen misschien ooit ook wel eens over.

zapnimf zei

Ik kreeg er een hoop bij bij de verhuis en je hebt geen vervelende code meer. Alleen dat al...

Joeri zei

Hey Ysab,

wanneer krijgen we iets nieuws?

Joeri