zaterdag 26 juli 2008

Supermarkt

Als je vraagt wat de mensen deze zomerdagen zoal doen dan blijken de meesten op Sfinx, of op de Gentse feesten te zitten. Heel wat gaan op reis, hebben vandaag in de zon gezeten, genoten van hun zaterdagje. Als je aan mij vraagt wat ik vandaag gedaan heb dan is het antwoord: ik ben naar de supermarkt geweest... Mijn hele leven bestaat precies uit borstvoeding en supermarkten. En alles daartussen. De weg erheen dus. Sven en ik hebben de verschrikkelijke gewoonte altijd maar inkopen te doen voor één dag. Iedere dag opnieuw zeggen we: "Wat eten we vanavond?" En iedere dag cross ik naar een of andere biosupermarkt of biobakker of banale gb. Alleen op sporadische lucide momenten denken we er soms aan dat het 'morgen zondag' is. Mijn hoofdbezigheid vandaag was dus de supermarkt... Geen foto's van strandwerpen, geen strandzomerfoto of zonnige kiekjes van een dagje zoo. Neen. Ik koos voor boontjes. Het zijn wel bioboontjes. Saaie bioboontjes.

Geen opmerkingen: